THE EFFECT OF BRAND EQUITY, PROMOTION AND SERVICES ON CUSTOMER'S DECISION TO USE SHARIA BANK IN SANGKUMPAL BONANG PADANGSIDIMPUAN MARKET

jeni kurnia (IAIN Padangsidimpuan)
muhammad isa (IAIN Padangsidimpuan)
budi gautama (IAIN Padangsidimpuan)
damri batubara (IAIN Padangsidimpuan)

Abstract


Sangkumpal Bonang market is the same as the market in general, where this market is where people trade, looking for fortune, a place where sellers and buyers meet and conduct transactions. Based on data obtained by Sangkumpal Bonang Padangsidimpuan market, more traders use conventional banks than sharia banks. This study aims to determine the effect of brand equity, promotion and service on customer decisions using Islamic banks in the Sangkumpal Bonang Padangsidimpuan market. This research is a quantitative research, data sources used are primary data. The data collection technique used was a questionnaire, and documentation with a total sample of 69 respondents with the sample measurement technique was the Slovin formula. The results of partial research (t test) are Brand Equity and Services affect the Customer Decision while Promotion does not affect the Customer Decision.


Full Text:

PDF

References


Adiwarman Karim, Bank Islam, Jakarta: Raja Grafindo Persada, 2007.

Ali Hasan, Marketing Bank Syariah, Bogor: Gholia Indonesia, 2010.

Bambang Prasetyo dan Lina Miftahul Jannah, Metode Penelitian Kuantitatif, Bandung: Raja Grafindo Persada, 2005.

Danang Sutoyo, Dasar-Dasar Manajemen Pemasaran, Yogyakarta: CAPS, 2014.

Duane E. Knapp, The Brand Mindset, Yogyakarta: Andi, 2002.

Dwi Priyatno, Mandiri Belajar SPSS, Yogyakarta: Mediakom, 2008.

Dwi Priyatno, SPSS 22: Pengolahan Data Terpraktisi, Yogyakarta: ANDI, 2014.

Dwi Suyikno, Kamus Besar Ekonomi Islam, Yogyakarta: Total Media, 2009.

http://okepasid. Blogspot.com/2018/Pasar terbesar di Tapanuli Selatan, diakses pada 09 november 2019 pukul 13:00 Wib.

James F. Angel dkk, Perilaku Konsumen, Jakarta: Bina Rupa Aksara, 1995.

Kasmir, Manajemen Perbankan, Jakarta: Rajawali, 2008.

_____, Pemasaran Bank, Jakarta: Kencana, 2010.

Leon Schiffman dan Leslie Lazar Kanuk, Perilaku Konsumen (Terjemahan)Adi Mulana, Wibi Hardani, Jakarta: Indeks, 2007.

_____, Perilaku Konsumen, dan Diterjemahkan dari “Concumre Behavior” Oleh Zoelkifli Kasip Indonesia: PT. Macanan Jaya Cemerlang, 2008.

Hasibuan, Malayu S.P, Dasar-Dasar Perbankan, Jakarta: Bumi Aksara, 2009.

Maman Abdurrahman & Sambas Ali Muhidin, Panduan Praktisi Memahami Penelitian, Bandung: Pustaka Setia, 2011.

Marison, Metode Penelitian Survey, Jakarta: Kencana, 2012.

_____, Periklanan: Komunikasi Pemasar Terpadu, Jakarta: Kencana, 2010.

Mudrajad kuncoro, Metode Riset untuk Bisnis dan ekonomi, Jakarta: Erlangga, 2009.

Muhammad Syafii Antonio, Bank Syariah dari Teori ke Praktek, Jakarta: Gema Insani, 2001.

Muhammad Teguh, Metodologi Penelitian Ekonomi, Jakarta: PT. Raya Grafindo Persada, 2005.

M. Mursid, Manajemen Pemasaran, Jakarta: PT. Bumi Aksara, 2008.

M. Nur Rianto Al-Arif, Dasar-Dasar Pemasaran Bank Syariah, Bandung: Alfabeta, 2010.

Richard L. Daft, “Manajemen” diterjemahkan dari “Manajemen”oleh Edward Tanujaya dan Shirly Tiolina,Jakarta: Salemba Empat, 2003.

Riduan, Skala Pengukuran Variabel-Variabel Penelitian, Bandung: ALFABETA, 2010.

Setiawan dan Dwi Endah Kusrini, Ekonometrika, Yogyakarta: ANDI, 2010.

Simamora Henry, Manajemen Pemasaran Internasional, Jakarta: Salemba Empat, 2000.

Siregar Sofyan, Statistika Deskriptif untuk Penelitian, Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada, 2010.

Sugiyono,Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D, Bandung: Alfabeta, 2010.

_____,Metode Penelitian, Bisnis, Bandung: Alfabeta, 2012.

_____, Metode Penelitian Pendidikan: Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D, Bandung: Alfabeta, 2013.

Sutan Remi Syadeini, Perbankan Syariah, Produk-Produk dan Aspek-Aspek Hukumnya, Jakarta: Kencana, 2014.

Syauqi Ahmad Dunya, Sistem Ekonomi Islam, Jakarta: Fikaha Aneska, 1994.




DOI: https://doi.org/10.24952/jsb.v1i2.4353

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


INDEKS JURNAL


TIM REDAKSI

Editor In Chief

Managing Editor

Editorial Board

Reviewer

It Support Team

  • Nofinawati, MA, Universitas Islam Negeri Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan, Sumatera Utara, Indonesia

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

ISSN Print: 2809-8781

ISSN Online: 2827-9344

FAKULTAS EKONOMI DAN BISNIS ISLAM

UNIVERSITAS ISLAM NEGERI SYEKH ALI HASAN AHMAD ADDARY PADANGSIDIMPUAN
Jalan T. Rizal Nurdin Km. 4,5 Sihitang Padangsidimpuan, Sumatera Utara, Indonesia

Email: journalofsharia@uinsyahada.ac.id