MODEL PEMBELAJARAN BAHASA INDONESIA YANG EFEKTIF

Nursyaidah Simbolon ()

Abstract


Abstract
Study model is a basic for language study process. It will guide students into understanding language study easily through study levels. In this case, subject levels aims to create students‟ study achievement. Over all, the language study should consider students‟ physic, interest, intelligence, and study environment.
Keywords: Model of Indonesian language study

Full Text:

PDF

References


DAFTAR PUSTAKA

Dick dan Carey.1985.Revolusi Cara Belajar (bagian I dan II Bandung:Kaifa).

Dendy Sugono. 2003. Bahasa Indonesia Menuju Masyarakat Madani. Jakarta: Penerbit Progress.

Ivy Naistadt. 2005. Jangan Takut Ngomong: Strategi Agar Berani Berbicara Di Depan Umum. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.

Gorys ceraf. 1980. Komposisi (Ende: Nusa Indah:).

Rosdiana. 2003. Pengajaran Bahasa Komunikatif : Teori dan Praktik.( Bandung: Remaja Rosdakarya.

Santoso, Puji, dkk. 2003. Materi Pembelajaran Bahasa Indonesia SD (Modul UT) (Jakarta: Universitas Terbuka).

Suratimah dan Prakoso. 2003. Mengajar dengan Sukses, (Jakarta:Gramedia:)

Subana dan Sunarti. 2002. Startegi Belajar-Mengajar bahasa Indonesia, (Jakarta:Bandung)

R.D Conners. 1980. Strategi-strategi Pembelajaran, (Surabaya:Pusat Studi Bahasa Indonesia:).




DOI: https://doi.org/10.24952/logaritma.v1i01.193

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2015 Nursyaidah Simbolon

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.


Logaritma : Jurnal Ilmu-ilmu Pendidikan dan Sains

Tadris Matematika FTIK UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan

ISSN: 2338-8706  (print), 2580-7145 (online)

Jl. T. Rizal Nurdin Km. 4,5 Sihitang Padangsidimpuan

Sumatera Utara 22733 Indonesia

Phone: 0634-22080 Fax: 0634-24022

Email: logaritma.tmm@gmail.com