THE NATURAL APPROACH: THEORY AND GUIDANCE FOR CLASSROOM PRACTICES

Sojuangon Rambe

Abstract


Abstrak
The Natural Approach adalah pendekatan pembelajaran Bahasa Inggris yang dibuat oleh T.D. Terrell dan S.D. Krashen pada tahun 1983. Tujuan pendekatan ini adalah mengembangkan kompetensi komunikatif siswa. Pendekatan ini berbasis pada teori S.D. Krashen tentang perolehan bahasa yang kemudian implikasinya terhadap pendidikan bahasa kedua disusun oleh T.D. Terrell. Praktek pembelajaran merujuk kepada pemenuhan segala kondisi yang dituntut oleh prinsip-prinsip yang disarikan dari teori perolehan bahasa terdiri atas 5 hipotesis. Lima hipotesis tersebut berperan sebagai payung atas semua praktek kelas. Pembelajaran dianggap sebagai upaya untuk membuat proses perolehan bahasa kedua terjadi di dalam kelas. Kegiatan belajar yang diselenggarakan diambil dari berbagai metode yang relevan dan bisa diadaptasi untuk memenuhi prinsip-prinsip yang tertuang dalam 5 hipotesis. Evaluasi dilakukan untuk menguji pencapaian siswa terutama dalam bidang komunikasi oral dan keterampilan membaca.
Kata kunci : natural, approach, hypothesis, learning, acquisition

Full Text:

PDF

References


BIBLIOGRAPHY

Brown, Douglas. Principles of Language Learning and Teaching. Pearson Education Inc: New York, 2007

Brown, Douglas. Teaching By Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. Prentice Hall Regents: New Jersey, 1994

Burwell III. Communicative Competence: A Comparison of Two Approaches. University of Maryland Baltimore County, 2002

Egasse, Jean (2013) The Natural Approach to Learning a New Language. Retrieved from www.onestopenglish.com. The Natural Approach/naturalapproach.aspx.htm, at January 28, 2014, 9:33 AM

Escamilla, Kathy & Elizabeth Grassi. A Brief Description of Second Language Acquisition. Professional Development Resource Series, “Second Language Acquisition”, BUENO Center, University of Colorado, Boulder: 2000.

Fry, Colin. Second Language Acquisition - Krashen and his Critics Colin Fry. Retrieved from http//faculty.kf.lfupm.edu.sa. at January 29, 2014,

:12:36 AM

Krashen, S.D and T.D. Terrel. The Natural Approach: Language Acquisition in the Classroom. Prentice Hall Macmillan: New York, 2005

Krashen, S.D. Principles and Practice in Second Language Acquisition. Pergamon Press: California, 2009

Langi, Uinise T. The Natural Approach: Approach, Design, and Procedure. TESL Reporter, Vol. 17 No. 1, (January 1984)

Ludescher, Franz. The Natural Approach., Retrieved from www//tapestry.uf.edu. at January 28, 2014, 9:30:30 AM

Marton, Waldemar. Some Remarks on the Anti-Pedagogical Aspects of Krashen’s Theory of Second Language Acquisition. Studia Anglica Posnaniensia XXXIII, 1990

McLaughlin, B. Theories of Second-Language Learning. Edward Arnold: London, 1987

Richards and Rodgers. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press: Cambridge, 2001

Terrel, Tracy D. Acquisition in the Natural Approach: The Binding/Access Framework., p.213. The Modern Language Journal, Vol. 70, No. 3 (Autumn, 1986)

Tricomi, Elizabeth Taylor. Krashen's Second-Language Acquisition Theory and the Teaching of Edited American English., Journal of Basic Writing, Vol. 5, No. 2, 1986

Wheeler, Garon. Perspectives: Krashen, a Victim of History., 2003. TESL


Refbacks

  • There are currently no refbacks.



English Education : English Journal for Teaching and Learning

Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan

Institut Agama Islam Negeri Padangsidimpuan

ISSN Print : 2338-8781 ISSN Online :  2579-4043

Jl. T. Rizal Nurdin Km. 4,5 Sihitang Padangsidimpuan Sumatra Utara 22733 Indonesia

Phone: 0634-22080 Fax: 0634-24022

Email: tbiiainpasid@gmail.com


Flag Counter