IMPLEMENTASI TEORI MICHAEL PORTER STRATEGIC DALAM MENINGKATKAN PENJUALAN DI KAWASAN WISATA KULINER DI KABUPATEN PATI

Suparwi Suparwi (INSTITUT AGAMA ISLAM NEGERI KUDUS, Indonesia)
Bayu Tri Cahya (INSTITUT AGAMA ISLAM NEGERI KUDUS, Indonesia)

Abstract


Abstract

In today's globalization era companies be demanded must be able to compete with competitors who certainly not only sourced from domestic but also have to compete with competitors from abroad. The increasingly tight competition is what makes the business people must have quality human resources so that it has a good production process so that the productivity of the company can be realized. Human resources are key in every organization whether in the realm of education, politics, social, more so the business environment. although not as spaciously ancient time for it’s role in doing business activities but the role of human resources is quite significant and sometimes can't replaced in certains domain. Therefore, human resources as should be properly managed to function so always be productive and generate more profit for the company. Trend of human resource management in the contemporary era provides a new paradigm using information technology, so it’s very helpful in managing human resources that exi 

Abstrak

Strategi adalah seperangkat tujuan dan rencana tindakan yang spesifik, yang apabila dicapai akan memberikan keunggulan kompetitif. Strategi menjelaskan bagaimana suatu organisasi menyelaraskan kemampuannya dengan peluang yang ada dipasar untuk mencapai tujuannya. Dengan kata lain, strategi menjelaskan cara organisasi untuk bersaing dengan memanfaatkan peluang-peluang yang ada. Strategi Michael Porter sangat di butuhkan bagi organisasi dalam rangka memenangkan persaingan bisnis sekarang, karena mengingat banyaknya pendatang baru dengan segala kelebihannya. Tiga dimensi yang ditawarkan oleh Michael Porter dalam strategi keunggulan kompetetif dikenal dengan strategi generik porter adalah deferensiasi, low cost dan fokus. Rumah makan sego tewel yang berada dikawasan Desa Ngerang Kecamatan Tambakromo yang terkenal dengan wisata kuliner sego tewel Tambakromo mampu mengaplikasikan teori Michael Porter dengan sempurna. Sehingga konsumen datang dengan segala motivasi, kepribadian dan loyalitas yang di miliki.meningkatnya penjualan sego tewel di wilayah desa ngerang menjadi pemandangan yang menarik untuk disaksikan dan dirasakan masakan nasi tewelnya.


Keywords


Strategic, Michael Porter, Sego Tewel

Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.24952/masharif.v7i1.1625

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2019 Al-Masharif: Jurnal Ilmu Ekonomi dan Keislaman

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Flag Counter  

 

  

 

 

 

Plagiarism Checked by: